Původní legendární prvorepublikový závod měl trasu dlouhou 1000 mil, začínala v Praze před budovou Autoklubu v dnešní Opletalově ulici a v letech 1933 a 1934 pokračoval přes Kolín, Havlíčkův Brod, Jihlavu, Velké Meziříčí, Brno, Břeclav až do Bratislavy a zpět. A to celé dvakrát, vkuse a bez přestávky. Trať měřila 1592,8 km, což zhruba odpovídá vzdálenosti 1000 mil. V roce 1935 vedla trať z Brna přes Pohořelice a Mikulov do Bratislavy a zpět a měla tak celkově 1540 km.

Dnes se jede stejnými vozy, do roku výroby 1939. A jede se stejně jako tenkrát za plného provozu (pravda, tenkrát byl trochu jiný provoz, ale také cesty). Dnešní závod je samozřejmě především vzpomínkou na zašlé časy a jede se jeden den tam, druhý den u Bratislavy okruh přes Pezinskou Babu a třetí den zase do Prahy. I tak je to pořádný sportovní výkon pro jezdce i techniku. A je třeba říct, že skvělou vizitkou pořadatelů. Limitovaný počet účastníků na 100 vozidel má po celou dobu závodu perfektní servis, takže si to každý účastník může do sytosti užíti. A diváci a fanoušci obklopují trať jako před dávnými časy. 

Řekl bych, a přece se točí…

P.S. Letošní ročník je kvůli Covidu přesunut z červnového termínu na srpen.

https://1000milceskoslovenskych.cz/

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *